غذای خشک گربه
تاریخ : دو شنبه 27 بهمن 1399
نویسنده : فردین فروغی

غذاهای تجاری گربه به دو دسته کلی غذای خشک و غذای تر یا کنسروی تقسیم می‌شن. غذای خشک همونطور که از اسمش مشخصه با کمترین میزان رطوبت و به صورت خشک عرضه می‌شه و در نتیجه هم ماندگاری بالاتر و نگهداری راحتتری داره.

به همین دلیل خیلی از صاحبان گربه مخصوصا شاغلین که در طول روز خونه نیستن از غذای خشک برای تغذیه گربه‌شون استفاده می‌کنن؛ چون این غذا اگه داخل ظرف غذای گربه‌تون بمونه و چندین ساعت هم در معرض هوای باز قرار بگیره خراب نمیشه.

ترکیبات غذای خشک گربه بسته به نوع غذای خشک می‌تونه خیلی متنوع باشه، اما در هر صورت باید حاوی ترکیبات و مواد مغذی لازم و مورد نیاز بدن گربه باشه.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک باید عمدتا پروتئین و چربی حیوانی (انواع گوشت مثل مرغ، گوساله، ماهی، بوقلمون و …) باشه و بعد موادی مثل غلات، کربوهیدراتها، سبزیجات و ویتامین ها و مواد معدنی هم می‌تونه به غذا اضافه بشه.

غذای خشک گربه

انواع مختلف غذای خشک گربه:

طیف کاملی از غذاهای مختلف گربه و بچه گربه در بازار وجود دارد. مشکل این است که با وجود بودجه تبلیغاتی عظیم برخی از مارک‌ها، آنها کیفیت مطلوبی ندارند. دو دسته گسترده وجود دارد: غذاهای استاندارد و غذاهای پریمیوم.

غذاهای خشک گربه (استاندارد)

غذاهای استاندارد از جمله غذاهای موجود در پت‌شاپ‌ها هستند، که می‌توانند شامل برندهای ناشناس و یا مارک‌های معروفی مانند   Pedigree یا Purina One باشند.
این غذاها معمولا از بخش‌هایی از گوشت حیوانات که توسط انسان قابل مصرف نیستند تهیه شده و علاوه بر آن شامل میزان زیادی غلات، کربوهیدرات و چربی هستند. آنها معمولاً حاوی فرآورده‌های جانبی گیاهان (مانند سلولز، پالپ) هستند.
مراقب باشید: این غذاها می‌توانند منجر به  افزایش وزن و عفونت ادراری در گربه‌ها شوند!

غذای خشک گربه (پریمیوم)

این دسته دوم غذای گربه‌ها به طور کلی با شیوه‌های دامپزشکی، در فروشگاه‌های حیوانات اهلی و فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به فروش می‌رسد. آنها حاوی درصد بالایی از گوشت و مقادیر محدود  فسفر و کربوهیدرات هستند. این غذاها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیازهای غذایی گربه شما را بهتر برآورده سازند.

این نوع غذای گربه حاوی درصد بالایی از پروتئین حیوانی (حدود ۷۰٪) هستند تا جایگزین طبیعی برای برآورده سازی نیاز گربه‌ها به پروتئین در طبیعت باشند.

این غذاها حاوی مواد با کیفیت بالا یا حتی با کیفیت عالی هستند که حتی برای مصرف انسان نیز مناسب هستند. به طور خلاصه، قیمت غذای گربه بر سلامتی کلی گربه شما تأثیر می‌گذارد.

برای خرید غذای خشک گربه برای ایرانیان از پت شاپ زیر اقدام کنید.

https://animalkadeh.com/product-category/cat/food-and-treats-cat/dry-adult-cat-food/

برای خرید غذای گربه از سایت های خارجی به لینک زیر اقدام کند.

https://www.zooplus.co.uk/shop/cats/dry_cat_food

نکاتی که قبل از خرید غذای خشک گربه با بدانیم

سن گربه خود را در نظر بگیرید

توجه به این نکته ضروری است که غذاهای خشک گربه اغلب با توجه به سن گربه گروه بندی می شوند. جدا از آن ، شما باید بدانید که فرمولهای مختلف انرژی بیشتری را برای رشد بچه گربه ها فراهم می کنند. بنابراین ، این فرمول ها در نظر دارند تا از نظر سلامتی ، اندازه و سن خود بهترین نوع تغذیه را به حیوان خانگی شما ارائه دهند.

وقتی قصد خرید بهترین غذای گربه را دارید ، حتما سن دقیق گربه خود را بدانید. با این کار ، اگر حیوان خانگی شما فقط دوازده ماه سن داشته باشد ، یک غذای بچه گربه خریداری می کنید. برای غذاهای ارشد گربه ، اگر بالای 8 سال سن دارند ، این مواد غذایی را خریداری کنید.

مارک های غذای خشک گربه ارزان

پس از مشخص شدن سن گربه خود ، قدم بعدی تحقیق در مورد بهترین مارک ها است. شما باید درک کنید که مارک های مختلفی برای انتخاب غذای گربه ها وجود دارد . اطمینان حاصل کنید که بهترین مارک تجاری را که تمام مواد اولیه مورد نیاز حیوان خانگی شما را دارد خریداری می کنید.

مقدار غذای خشک گربه ارزان

بیشتر مواد غذایی کنسرو شده در اندازه های مختلف بسته بندی می شوند. هنگام خرید خود ، باید بفهمید که گربه شما چه چیزی را دوست دارد و از خرید بسته های بزرگتر مطمئن شوید.

با یک دامپزشک مشورت کنید

یک دامپزشک حرفه ای می تواند شما را راهنمایی کند تا از مارک مناسب مورد نیاز خود استفاده کنید. دامپزشک شما بیشترین دانش را در مورد تعیین نیازهای خاص گربه شما دارد. بنابراین ، باید به توصیه های آنها اعتماد کنید و یاد بگیرید که به سخنان آنها گوش فرا دهید.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک گربه

مواد تشکیل دهنده غذای خشک باید عمدتا دارای پروتئین و چربی حیوانی (انواع گوشت مثل مرغ، گوساله، ماهی، بوقلمون و …) باشد و بعد موادی مثل غلات، کربوهیدراتها، سبزیجات و ویتامین ها و مواد معدنی هم میتوانند به عنوان تکمیل کننده این خوراک، در محصول وجود داشته باشد.

پت شاپ انلاین

مزایای غذای خشک گربه بالغ:

  1. تامین کننده گستره وسیعی از مواد مودر نیاز گربه.
  2. قابل حمل و استفاده در مسافرت.
  3. تمیزی و جلوگیری از تار تار شدن دندان
  4. ارزان تر
  5. قابلیت استفاده مجدد در وعده دیگر در صورت نخوردن کامل
  6. بوی کمتر و کثیفی کمتر
  7. طول عمر بیشتر غذا
  8. اندازه گیری راحت تر برای هر وعده غذایی
  9. وجود دانه های(شکل و اندازه دانه های خوراک) برای نژاد و سایز های مختلف گربه

منبع:

پت شاپ انیمالکده

پت شاپ زوپلاس




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: پت شاپ , غذای خشک گربه , غذا گربه , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید